OwnSkin logo
To sign my guestbook, you need to signin first.
Bored, Chilly or Horny ???

qaseh47 Guestbook

qaseh47  (10 years ago)
Bk jln ksonle sm calis td.. gd lh 2.. hepi jua tu.. nd lg tlat org dsring bh.. hahaha..
qaseh47  (11 years ago)


اَلْحَمْدُ ِللهِ الَّذِى أَحْيَانَا بَعْدَمَا أَمَاتَنَا وَإِلَيْهِ النُّشُورُ

alhamdulillahil ladzi ahyana ba’da ma amatana wailaihin nusyur

Maksudnya:
Segala puji bagi Allah yang menghidupkan aku kembali setelah mematikan aku dan kepada Allah akan bangkit
qaseh47  (11 years ago)




رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَتَوَفَّنَا مُسْلِمِينَ

Maksudnya : "Wahai Tuhan kami, limpahkanlah kesabaran kepada kami, dan matikanlah kami dalam keadaan Islam (berserah bulat-bulat kepadaMu)"

(Al-A'raf : 126)
qaseh47  (11 years ago)
Rahsia Di Sebalik Surah AL-KAUTHSAR

Surah ini paling pendek, hanya mengandungi 3 ayat & ...diturunkan di Makkah dan bermaksud sungai di syurga. Kolam sungai ini diperbuat daripada batu permata nan indah dan cantik. Rasanya lebih manis daripada madu, warnanya pula lebih putih daripada susu dan lebih wangi daripada kasturi.Surah ini disifatkan sebagai surah penghibur hati Nabi Muhammad s.a.w. kerana diturunkan ketika baginda bersedih atas kematian 2 orang yang dikasihi iaitu anak lelakinya Ibrahim dan bapa saudaranya Abu Talib.

Pelbagai khasiat terkandung di dalam surah ini dan boleh kita amalkan:-

1) Baca surah ini ketika hujan dan berdoa,mudah-mudahan Allah s.w.t. makbulkan doa kita.

2) Jika kita kehausan dan tiada air, bacalah surah ini dan gosok di leher, Insya'allah hilang dahaga.

3) Jika sering sakit mata, seperti berair, gatal,bengkak,sapukan air mawar yang sudah dibacakan surah ini sebanyak 10x pada mata.

4) Jika rumah dipercayai terkena sihir, baca surah ini 10x,mudah-mudahan Allah s.w.t. bagi ilham pada kita dimana letaknya sihir itu.

5)Jika membacanya 1,000x rezeki kita akan bertambah.

6) Jika rajin membacanya, hati kita akan menjadi lembut dan khusyuk ketika menunaikan solat.

7) Jika orang teraniaya dan terpenjara membacanya sebanyak 71x,Allah s.w.t. akan memberikan bantuan kepadanya kerana dia tidak bersalah tetapi dizalimi.

SE BARKAN WALAU SATU AYAT....... ;-)
qaseh47  (11 years ago)
Firman Allah SWT, "Sesungguhnya Qarun adalah termasuk kaum Nabi Musa, maka ia berlaku aniaya terhadap mereka, dan Kami telah menganugerahkan kepadanya perbendaharaan harta yang kunci-kuncinya sungguh berat dipikul oleh sejumlah orang yang kuat-kuat. (Ingatlah) ketika kaumnya berkata kepadanya: "Janganlah kamu terlalu bangga! Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang terlalu membanggakan diri."" (Surah Al-Qasas, ayat 76)


qaseh47  (11 years ago)
Sudah selayaknya setiap hamba Allah memandang musibah sebagai satu tanda bahawa Allah Taala mahu membersihkan dirinya, memberi jaminan kafarah atas segala dosanya sehingga dia bertemu Allah dengan jiwa yang reda lagi diredai. Sebagaimana sabda Rasulullah SAW: “Tiada seorang muslim yang menderita kelelahan, atau penyakit atau kesusahan hati bahkan gangguan berupa duri yang menyakitinya melainkan semua itu menjadi penebus dosa-dosanya.” (Hadis riwayat al-Bukhari Muslim)
qaseh47  (11 years ago)
Rasulullah SAW bersabda: ”Wanita itu dikahwini kerana empat perkara, kerana hartanya, kecantikannya, nasab keturunannya dan agamanya. Pilihlah wanita kerana agamanya nescaya engkau akan bahagia.”
qaseh47  (11 years ago)
I am Ur PAST, SHE's Ur PRESENT & Ur FUTURE... SO plz dun hurt her as U hurt me before.. We've got to move on for our future.. And there's someone is waiting for me in my FUTURE.. Thank you for all the love, happiness, the pain and the tears you have brought into my life.. Syukur Alhamdulillah.


qaseh47  (11 years ago)
Through all the problems we've faced I was the only one who fought it just so you wouldn't get hurt. So don't ever blame me if I'd be moving on without you.
qaseh47  (11 years ago)
Don't cry over the past; cry to get over the past. don't smile to hide the pain; smile to heal the pain.

Home | English
Old OwnSkin Mobile
Login
Feedback/Help
©2009 http://m.ownskin.com